Eerste week op de boerderij

12 juni 2016 - Trävattna, Zweden

Tijdens de eerste week op de boerderij helpen we met verschillende werkzaamheden. Iedere ochtend starten we met het voeren van de kippen, de paarden, de honden en de katten. Ook checken we de waterbakken. Na het voeren gaan we ontbijten. Tijdens het ontbijt bespreken we wat we die dag gaan doen. We hebben ons onder andere bezig gehouden met het voorbereiden van de tuin voor het planten en zaaien van groenten. Ook hebben we de binnenbekleding van een tipi opgehangen. Woensdagavond zijn we laat in de avond nog een mooie rit gaan maken met de paarden. Het werd erg laat en steeds kouder onderweg. Ellen is op donderdag meegeweest met Christina naar een training voor het paard Courier, ze wil hem leren voor een wagentje te lopen. Krista is toen samen met Maja en Katrin naar Floby gefietst, voor een bezoek aan de supermarkt en om een warme douche te nemen. Vrijdag zijn we gestart met het schoonmaken van het witte schilderwerk van het huis. Verder hebben we bijna de hele dag besteed aan het planten van groenten. Zaterdag mochten we heerlijk relaxen. 'S middags deden we '7 games', oefeningen om beter met de paarden te communiceren. Onderdeel van 'natural horsemanship'. Erg leerzaam! Op zondag hadden we een vrije dag. In de ochtend hebben we rustig aan gedaan. In de middag hebben we een rit gemaakt met de paarden. 'S Avonds naar Floby gereden voor een warme douche. Rond 20 uur arriveerde onze nieuwe collega uit Frankrijk. Hij blijft hier 3 weken.